Reflexer

Använder ni reflexer när ni rider ute?
Själv använder jag nästan alltid reflex när jag rider ute, har alltid det när det är riktigt mörkt ute och om jag rider i paddocken såhar jag inte alltid reflex eftersom det är ljust där. Men ibland har jag det där med. Jag tycker att alla borde ha det, iallafall när man rider ut, och ska till exempel rida över en väg, billisterna kanske inte ser er och då är det bra att ha reflex. När man sitter på hästen finns det ju en massa reflexer att fästa i sadeln som gör att man syns väl. Jag tycker att det är jätteviktigt att synas när man är ute i mörkret, speciellt när man rider mycket på vägen bland bilarna. Finns massa olika reflexer man kan ha.
Jag rekomenderar verkligen att ha reflexer nästan hela tiden. Och tänk på att man kan aldrig ha för mycket reflexer på er !



Kommentarer
Postat av: Olivia Gustavsson

jag har reflexjacka, reflex till benen och reflex skrittäcke. Ska även köpa till svansen. det är ju en stor säkerhet att ha det. Har man inte det är det en stor risk !

2010-12-29 @ 22:05:14
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0