Ridning förvandlar "jag vill" till "jag kan"

Kom hem från stallet nyss.
Mockade och gjorde iordning fodret sen red jag.
Red lilla slingan i skritt som uppvärming, tog ca 15 minuter kanske. Fanns inget ridhus ledigt så fick rida ute i snön. Det uppskattas alltid av ponnyn. Red mest i skritt och galopp. Traven kändes redan bra från början så ville inte förstöra den med att försöka ställa henne mer. Galoppen var inte bra, hon ville inte alls gå på tygeln eller lyssna på mig, så jag belv lite sur på henne och sen efter typ 20 minuter med dragkamp och envis ponny så blev det tillslut jätte bra. Hon gick fint på tygeln. Skritten var också bra från början men tränade på ökningar och minskningar i skritt och det gick faktiskt bättre än vad jag hade trott.
Imorgon blir det lektion, tror att vi ska "leka" med hästarna.
Kommer upp en outfits som ponnyn och jag hade idag !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0