Jag tog en kula av dig och fick en smula tillbaks

Fredag : Kom till stallet och fick veta att Prince inte skulle gå några lektioner så jag kunde ta honom. Fasen vad glad jag blev. Vi red nästan 1 och 1/2 timme.
Red dressyr först som uppvärming i 1/2 timme, ska ju jobba med att han ska få mer tryck i bakbenen och inte bli seg som en kola. Och lyckades faktist rätt bra med det. Gjorde "snygga" priuetter i galopp (inte äkta). Sen hoppade vi. Vi började hoppa på låga hinder i början. Sen höjde vi lite åt gångnen. Jag fick tillslut hoppa 1m med Prince på ett hinder och dom andra var typ 85cm kanske, jag måste verkligen jobba att få mer tryck och snabbare galopp samtidigt. Men det gick jätte bra annars ! Är jätte nöjd :)
Azzi fick stå idag också, skulle inte blivit så igentligen men aja.

Lördag : Hade morgonen, så släppde ut alla. Red direkt innan jag släppte ut min Ponny. Red ut i snön, det uppskattades mycket av Azzi. Vi mötte även 1 hare och 2 rådjur, jätte mysigt i skogen helt själva !
Sen mockade jag och gjorde foder och allt sånt.

Bana 1. Framridningen

Bana 2. Framridningen




Bana 3. Själva Banan
¨


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0