Klippning....

Ja, idag så har jag klippt den lilla sket ponnyn, eller inte jag utan Maria. Till och börja med så satte vi bara på ljudet för vi ville se hur hon reagerade. Hon det var liteläskigt men sen gick deträtt bra och och maria fick klippa henne, medans jag stog och matade henne med kraft. Sen så skulle vi klippa henne på magenoch rättså nära huvudet och det gillades inte, så Malin fick hålla bränslen och jag fick vrida om örat och sen knacka henne i pannan. Sen skulle det ju också klippas mellan frambenen och det gillade honinte, så jag fickstå och hålla i ena frambenet och sen stretcha det lite, det gick bra tillslut. Det blev några hopp och stå lite på bakbenen men det blev jätte bra när vi äntligen var klara, hon käkade ocksåupp typ 2 kg kraft haha kanske inte så mycket men det var jätte mycket. Nu har hon fått på sig det varma täcket iallafall.

Red ju innan vi klippte och det gick rätt bra, hon ville inte lyssna till räckligt mycket i början men sen gav hon med sig och det blev jätte bra ett par steg. Så jag är nöjd med henne.

Imorgon kommer även för och efter bilder på klippningnen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0