Tävling

I dag var det tävling och båda var med. En clearround härpå hemmaplanen, det är aldrig fel.
Jagvar med på båda pollarna och Elin på Lucas bara men nästa gångär det Candelas tur att vara med och lucas får vila.

Azzi :  60-60 cm blev det för våran del denna gången, lite längre nu när det bara är våran 2:andra gång änså länge, men iallafall det gick jättebra red felfritt båda gångerna. Första rundan kändes inte´så bra. Hon stack mest mot hindrerna och så, sen så hoppade och lite osäkert på vissa hinder. Andra rundan gick bättre, hon drog inte så mycket men hade ändå farten kvar och så hoppade hon inte så osäkert heller utan allt gick jätte bra,fast jag kan ju förbättre min hoppsits lite så blir det bra.

Prince : 70-70 cm blev det för oss, eftersom jag inte ridit honom sen sommaren och inte hoppat honom sen innan sommaren så ah, kan ju säga att derekt hoppa upp på en stor häst men jätte fina mjuka gångarter, från en liten ponny med snabba steg såvar det en jädra skillnad. Första rundan blev mest  lite "åka häst" eftersom jag hade typ glömt hur kul det är att hoppa honom, sen andra ruden red jag mer och det kändes jätte bra. Nun taggar vi för nästa tävling !

Lucas :  jomen de gick riktigt bra , mke bättre än på länge farten och allt annat stämde bra idag han hoppa jättefint , och jag hängde med mke bättre nu i hoppen även om han hoppar stort llr tar ngt extra galoppsprång . Så nu är vi defentivt på rätt spår




 Banan, ritade bara räcken men det är även oxrar, grindar och plank.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0