Frågor som jag fått.

eftersom många har mejlat till mig på olika ställen så tänker jag skriva svaret här istället.
Frågorna som har kommit upp från många läsare är varför jag inte rider och tävlar Prince längre, nu får ni ett svar.


Kan börja berätta hela historian.
Det började för ca 1 1/2 års sedan då min förra ridlärare Maria tyckte att jag skulle börja tävla lokalt. På den tiden tävlade jag Jerry lite smått sådär ibland. Men Maria tyckte att jag skulle gå över till stor häst och komma lite längre. Hon bestämnde sig för att jag skulle börja rida Prince. Och jag som verkligen hatade prince då, men jag fick börja vänja mig att rida honom. Jag började rida och tävla lite smått på honom och det gick väldigt bra. På träningar hade han jätte kul och bocka runt efter hindrerna och flög över alla hinder. På varje träning gick det bättre och bättre, och vi hoppade högre och högre. Samma sak hände på tävlingar. Sen när fick en ny ridskolechef så fick jag inte rida prince lika ofta men min ridlärare försökte så att jag skulle få honom men det gick inte. Jag red honom mindre och mindre. Sen så slutade min ridlärare och vi fick en ny. Efter det har jag inte ridit Prince på jätte länge, sen kollade jag med chefen om jag fick tävla Prince i dom klasserna som jag vill. Men nej fick knappt tävla 80cm på honom. Jag frågade självklart varför och då sa hon att Prince höll på att gå sönder och kommer inte orka länge till. Det första jag kom att tänka på var ägaren. Hon vet ju inget om hur han mår eller så. Men jag tänkte väl inte mer på det och det var då jag bestämmde mig för att sluta satsa på Prince.

Så nu fick ni en lite förklarning varför jag inte tävlar honom längre.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0