Ridpasset

Duschad och hemkommen från stallet med datan i knät ja så får kvällen avsluta de ;)

När jag kom till stallet så såg jag att min ''vita'' häst inte va så vit längre hon såg ungefär ut som hon gjorde igår alltså helt svart och jag skojjar inte , så de fick bli att ställa henne vis stocken igen och spola av henne eftersom de va så varmt oxå så ville inte vara inne , så där stod vi ungefär 40minuter och försökte få henne ren tillslut lyckades vi ! och hon blev riktigt ren men till min förundran så kommer hon nog inte va så ren imorrn .

Ridpasset gick helt okej ändå , vi red ute eftersom de var så varmt men istället fick vi massa mygg på oss istället -.- men ajaa vi gjorde ngn form av skänkelviknig mellan 2bommar och de var tänkt att frambenen skulle gå på en sida av bommen och bakebenen på andra sidan , med enklare ord så ska bommen ligge under magen och hästen göra skänkelvikning över den krångligt jag vet ;) Sen jobbade vi mycket volter åt alla håll och böjning i hela hästen så att dom skulle bli mer mjuka och följsamma till en början så gick de sådär och testade även sporrarna men de sluta med att ja tog av dom hon bara gick åt alla håll fast ja inte rörde henne med skänkeln, så hon fungerade bättre utan lite seg bara , mot slutet blev hon riktigt fin och mer mjuk i båda sidor , så nu är de egentligen bara att få höger bog på plats så den inte 'flyger'' iväg , men de ordnar sig nog (;




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0