B Hoppträning 30/11

Skrittade fram med Clara lite ute innan vi fick komma in och väl inne travade jag och galopperade igång honom lite. Han var allmänt seg och ville inte alls det jag ville ibörjan, i slutet av framridningen lyssnade han mer på mig och var lite mer framåt.

Först skulle vi rida på envolt med 3 tre cavaletti bommar, och få dom på mitten och så. Sen skulle vi rida utan stigbyglar på samma sätt. och det var inte det lättaste ibörjan iallafall, sen kom man på hur man kunde sitta och då blev allt mycket bättre. Samma sak i galopp, och sen skulle vi rida ett varv på fyrkantspåret och då passade min lille busponny på att springa foort så att jag inte skulle sitta kvar utan stigbyglar. Satt kvar iallafall :)



Sen gick vi över och hoppade en linje. Först travbommar (som sedan blev en oxer) sen ett räcke. Vände sedan på det och hoppade räcket först och sen oxern. Han ville gärna springa på dom första gångerna men han hoppade fint. Han brallade inte så mycket som han brukar göra iallfall, hade mer kontroll på honom idag än sist. Fick in exakt 5 galoppsprång som vi skulle ha.



Hoppade sedan banan. Han känndes jätte fin hela banan, hoppade fint och han lyssnade på mig och gjorde inte dumma saker. finns typ inget mer att säga Han var jätte fin! Efter banan fick jag hoppa lite högre på några hinder, kom lite långt ifrån en gång annars hoppa han jätte bra!


1. smal hinder
2. räcke
3. oxer
4.plank
5.kombination
6. vågplank
7. caveletti bommar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0