Bobby 2 December

Red först i ridhuset. Skrittade fram ett bra tag på långa tyglar sen kortade jag upp honom och gjorde massa halter. Några blev jätte bra och några blev mindre bra, han vill gärna stanna i 2sek och sen börja skritta igen. men vi tränar på! Traven var jätte fin, gjorde även öppna och sluta och han var fin delvis. Han springer gärna ifrån men fick till några jätte fina. Galoppen är som den är, antingen springer han allt vad han kan eller så galopperar han kort kort. Jobbar mest i galoppen varje ridpass då han behöver stärkas väldigt mycket i galoppen.

Fick till galoppen någongång så jag avslutade i ridhuset och red ut på slingan. Han såg en Rang som galopperade på en racksträcka och då ville han med springa. Så han blåste upp sig och trippade på. Travade en bit och sen galopperade jag en bit. Han bockade några gånger, satt kvar iallafall. Sen när vi kom till hörnet där man kan svänga åt höger eller gå rakt fram. och han ville verkligen gå åt höger och ville inte alls dit jag ville. Han stannade till och blåste upp som jätte mycket. Stog stilla i 5minuter sen vände jag och skrittade rakt fram dit jag ville.

Avslutade med att skritta i skogen :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Söt ponny! :)

2011-12-07 @ 20:22:22
URL: http://hoppryttarej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0