Dagens Ridning

som Linnéa sa hade vi markarbet/hoppning idag och de gick faktiskt ganska bra i början när vi red fram hästarna så var hon de fina lugna som hon var igår och lyssnade bra , sen så var ena dörren öppen och de kom lite andra hästar och en liten hingst som gnäggade väldigt annorlunda så candela flög bort från dörren och nästan skena iväg men de gick bra som tur var sen så kunde inte den jäkla lilla ponnyn vara tyst så de störde candela sig otroligt mycket på så hon var spänd och lite stressad och när jag skulle passera dörren (som då var stängd) i skritt så flög hon bort från dörren och vägra gå nära den ;o de har hon aldrig gjort förrut och igår så gick hon förbi den utan några problem , så detta förstörde en hel del så ja försökte vara på andra sidan av ridhuset så gott som de bara gick och då lugna hon ner sig tillslut . hoppningen gick riktigt fint och hon hoppade jättebra tanke på omständigheterna och när vi hoppa mot de hörnet hon inte ville gå förbi så brydde hon sig inte så mycket hon hade lite annat att tänka på vid de tillfället ;) sen så när vi stod och vänta på våran tur att hoppa banan så va de en liten ponny som sparkade oss 2 ggr helt utan förvarning så candela tog emot 2 smällar och jag blev sparkad på foten , på candela syntes inget och hon rörde sig som vanligt men jag har fortfarande ganska så ont i foten de lände jag när ja kom hem och tog av mejj stöveln :/ hoppas den är bättre tills imorrn för då är de heldag i stallet så ja får blogga hos linnéa sen eftersom jag ska sova hos henne :D men godnatt nu kära läsare :)


Kommentarer
Postat av: emelie

trevlig blogg ni har

Ta gärna en titt in på min och lämna ett avtryck:)

Ha en trevlig kväll.

2011-02-15 @ 22:21:05
URL: http://komkoma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0