Dressyrpasset Idag

Idag var hon ovanligt lugn i stallet när jag skulle göra iordning henne , men när jag skulle hämta henne hade jag på kedjegrimmskaften och ett spö ifall , de är inte i hagen hon krånglar utan när man tagit in henne i stallet då hon rusar ut fast hon har aldrig lyckats eftersom ja kan hålla emot , men innan de händer något / någon illa så tar jag de säkra före de osäkra. Men så fort hon tänkte börja slänga sig eller springa åt sidan så som hon brukar göra så petade jag henne med spöt på bringan (alltså så slog jag INTE utan bara så hon kände de och de behövdes inte så mycket) och de hjälpte så idag stod hon lungt och fint :D
Ridningen gick oxå jättebra hon var även där lugn och mjuk och fin , så glad blir man ! Red även med sporrar idag ;o jo javet brukar verkligen inte göra de men hade dom inte för att hon är seg för de är hon inte utan mer som en hjälp när jag red ner själv eftersom hon börjat trassla lite mer så förstärkte de sänkeln lite mer men imorgon ska jag inte ha dom ;) . Min lillasyster var även med och tog lite kort och filmade lite , bilderna är inte högsta kvalité eftersom vi är i ridhuset blir inte så bra där ;)







Kommentarer
Postat av: Emmy

Vilken fin ponny! hur gammal är den?

2012-02-18 @ 21:23:44
URL: http://blekingeryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0