Göteborg Horse Show 2011

Hade jätte kul verkligen. Åkte lite innan 9 och när vi kom fram var klockan nästan 11. Men vi hittade ingen parkeringsplats, efter 20min hittade vi en i ett hörn i ett parkeringshus. Sen gick vi mot Skandi. Det hade precis börjat när vi kom så vi missade inget. Sen när flyinge visade upp så gick jag och pappa och kollade inne på mässan. Vi skulle inte köpa något då, men självklart hittar pappa en kingslandtröja till mig !
Så vi köpte den och gick tillbaka, men då var det voltige uppvisning så vi gick lite på mässan igen tills hoppningen började. Letade och Letade på hela mässan efter ett par stövlar. Men inga ville jag ha. Sen gick vi till ett ställe för jag såg ett as snyggt schbrak där och vad ser jag där? Jo ett par Tretorn på rea! Vi letade upp min storlek och provade båda stövlarna dom passade jätte bra. Fjäskade lite så vi köpte dom. Sen så gick vi runt och kollade lite på andra saker. Sen började hoppningen så vi tittade på den. Sen när vi skulle köpa mat vilka står då brevid oss i en annan kö? Jo, Ingrid,Linn och Sofia. Sen gick vi tillbaka. Träffade även Nicolai, Viktor och Jakob från ponnyakuten. Sen när showen var slut gick vi till bilen och lämnade alla saker vi köpt i bilen, så vi slapp bära runt på det. Sen var det ju nästan 2timmar kvar tills kvällen började. Vi gick runt lite i stora Göteborg och gick även in på ica och köpte godis. Sen var det bara 40minuter kvar, så vi gick in på mässan och kollade runt på transporterna, eller inte jag pappa. Pappa hittade riktigt snygga och coola transporter. Sen köpte vi dricka och väntade på att dom skulle öppna så vi kunde gå in och se på hoppningen. När dom öppnade gick vi direkt till våra platser och kollade när dom byggde banan och gick banan. Sen när det precis hade börjat så kom Elin, Matilda, Karro och Frida. Tittade på halva hoppningen sen gick vi 5 på mässan och kollade runt. Sen skulle dom äta så då gick jag till pappa. Sen i en paus gick jag och pappa och köpte ett schabrak samt benlidor i svart. Dagen var lyckad. Det hände massa mer men berättade den korta verisonen.


Alla bilder är från google, då jag inte orkade ta kort på mina saker.
Hittade ingen bild på schabraket. Men ska ta kort på det någon dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0