HELGEN

Har inte bloggat på ett tag men jag har bara inte haft lust.
I fredags red vi två pass. Första passet hade vi dressyr och jag red Azzi. Vi tränade som vanligt på "tagen bakdel" och det gick faktiskt rätt bra. Red även med sporrar och hon funkar väldigt bra med det. Är faktiskt väldigt nöjd över passet. På kvällen skulle vi rida ett pass till, fast hoppning. Jag red lilla E-xtra. Eftersom hon är en liten "probelm" häst vid hoppning/markarbete. Hon brukar bocka över hinderna och kasta av ungarna. Då första sprången i trav bockade hon över hinderna men jag satt kvar ändå. Sen skulle vi komma i galopp och hon har lite jobbigt med galoppen så jag fick nästan rejsa, hon hoppade iallafall vanligt och jag hoppade faktiskt 30cm. Och jag är väldigt stolt över E-xtra. Linda tyckte att jag jobbade bra med henne. Medans dom andra hoppade lite högre passade jag på att träna galoppfattningar och speciellt i högervarvet eftersom honv har svårt med det. Och vi galopperade faktiskt ett helt varv! Är faktiskt nöjd över ridningen denna dagen.
I lördags släppte jag in alla privathästarna och sen medans Azzi åt upp sin lunch så red jag manne i 40minuter. Skrittade och gjorde lite framdelsvänding, skänkelvinkning och sånt. Han är faktiskt väldigt duktig den hästen. Sen red jag ut på Azzi. Gick faktiskt bra, men hon var lite trött och ville inte dirket lyssna på mina hjälper men sen lossnade det.
Idag hade jag stallet på morgonen så var där 7-11 ungefär. Mockade alla splitor/boxar utom 4st som Elin och Matilda mockade. Sen la jag in spån till några hästar och la in all mat och sen gick jag och kollade lite på tävlingen. Käkade även frukost samtidigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0