Hoppträning

Somt sagt var det hoppträning igår.
Gick rätt bra förutom att hon stannde en gång på vattenhindret och en gång på oxern. Men båda vägringar var mitt fel. Jag håller i henne för mycket och vill ha kontroll men Linda-Marie sa att jag skulle släppa henne och låta henne sköta allt och låta henne hoppa i hennes fart och då gick det jätte bra. Hoppade även en liten bana på slutet gick bra men rev ett hinder men det var för jag hade för mycket kontroll. Sen hoppade jag bara en oxer på kanske 1m (?). Det gick jätte bra faktiskt. Linda-marie sa att det såg väldigt bra ut men att jag måste våga lita mer på henne. Och i början av träningen litade jag inte jätte mycket på henne men i slutet litade jag mer på henne än vad i början.


1:a : Oxer
2:a : sockerbitar, vattenmatta, plank
3a:a : cavalleti (2st)
3b:a : samma som 3a
4:a : bom, plank
5:a : grind
6:a : sockerbitar, vattenmatta, plank
7:a : oxer men sockaerbitar under
8:a : Räcke med plank



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0