Ridpasset

Hade markarbete/hoppning.
Lektionen vbörjade bra och Azzi var jätte fin i både skritten och traven. Sen kom det in en hingst i andra ridhuset och då blev Azzi stressad/på tårna, så då förstördes allt! Azzi blev het och stark och inget stämde. Sen gick det bra hon hoppa och så. Sen när vi skulle rida en liten bana på typ 50cm max. Så på näst sista hindret ner på hörnet, så vägrade hon. Och då gjorde jag som maria hade sagt, att jag skulle skänkla och lätta i handen så hon kunde komma fram till hindret och nosa på det. Och så sa min "ridlärare" att jag skulle komma i galopp mot det igen och jag vet att hon kommer vägra igen, för hon brukar göra det. Men jag orkade inte tjafsa imot så jag kom i galopp mot hindret och Azzi vägra. Då blev jag lite arg och gjorde samma sak igen och sen la till rösten lite. och då sa min "ridlärare" att jag skulle komma i galopp men jag kom i trav och Azzi hoppa. Sen skulle jag ta det hindret igen fast i galopp och Azzi vägra (eftersom det var lite läskigt att hopp ner mot "trekanten" och mot dörren). Då la jag till rösten lite mer ändå och skänklade och så. Då sa min "ridlärare" att jag gjorde för många kommandon till Azzi. Då blev jag väldigt sur på henne och sa att Azzi inte är så himla lätt att rida och att hon kunde inte kunde göra det bättre och du sa hon visst jag kan väl hoppa upp. Men då red jag mot hindret igen och Azzi hoppade. Sen så gasade hon på som in i helvete förbi hörnet och jag fick knappt stopp på henne. Så jag ryckte tag i henne, men hon stannade inte, så jag gjorde rätt stora förhållningar och sen tillslut stannade hon. Då sa min "ridlärare" att om jag skulle rida så där kunde jag lika gärna gå ut. Jag hoppade av Azzi och gick ut. Jag gick bort till paddocken och grät hela tiden och sa att det inte var hennes fel att det blev som det blev och så kramde jag henne och jag grät ännu mer. Sen torkade jag tårarna och gick in i stallet. Där inne ståg Yvonne och borste på "evve". Hon undrade varför jag kom tidigt och undrade hur det gick på ridningen. Jag sa att det gick skit dåligt. Sen så prade vi om det och hon höll med mig och allt ! Så då mådde jag lite bättre sen kom Karro och då frågade jag om "ridläraren" hade sagt något om mig. Hon sa Kan du säga till henne att komma ner och prata om det? Och ja bara det kan hon ju drömma om, karro hade sagt till "ridläraren" att det är bäst om hon lämnar mig ifred idag eftersom jag var sur. Så ah. Jag har iallafall bestämmt mig för hur jag ska göra. Med det orkar jag inte berätta om idag, kanske en annan dag då jag har ork och lust.

JAG ÄLSKAR DIG AZZI


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0