Stalleeet

När jag och Karro kom till stallet så gick vi in till klubbstugan direkt och där satt johanna helt själv. Sen komm även Matilda och sen ridläraren Linda. Linda pratade med oss om veckans som kommer och vad som kommer hända och så. Sen sa hon att vi inte skulle ha någon teori idag, och istället skulle vi bygga en lite bana. Så hon gav oss lappen och sen gick dom andra in på kontoret och fick reda på vilka hästar dom skulle ha medans jag gick ner och började bygga fram. På uppvärmingen var Azzi lite jobbig och ville inte alls, emn det släppte efter ett tag och gasade på som in i helvete. Sen skulle vi även hoppa en linje på slutet med tre hinder på typ 70cm. Första gången gick det jätte fort och hon gick på 3språng. Andra gången skulle jag göra en halt efter första hindret och sen göra en ny anridning. Då gick och mkt lungnare. Gjorde även likadant i andra varvet. Sen när Linda gick upp och fodrade ridskolehästarna så skulle vi bygga bort och då passade jag på att köra lite frihetsdressyr med Azzi. Gick jätte bra, skitt, halt, trav, sidan, backa, stanna. Allt funkade la även upp ett hinder på 30cm typ och hon hoppade tillochmed. Gulliga ponny<3

Fick även reda på att jag och Elin har stallet på söndag. Då ska vi ta kort och filma massa.



Längtar massa till sommaren nu !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0