Träningen

Träning igår gick bra. Azzi skötte sig väldigt bra. Ska även vara med om 2 veckor igen fast kl.8-9 istället för 7-8. Men det blir bra ändå. Hoppade först alla hinder några gånger och sen en bana. Banan var mest uppbyggd för kontroll och lynad. Azzi hoppade jätte bra, och stannade inte en ända gång, men hon sprang förbi en gång då det var mitt fel, men det tycker inte jag räknas riktigt. Kan rekomendera att testa dessa övningar hemma om ni ska träna på lynad och kontroll i hoppningen. 
Se gärna banan och övningarna under !
(Texten hör till bilden över)




Azzi gick antigen för fort eller för långsamnt, men efter ett tag gick det bra, och blev rätt med galoppsprången i mellan. Första gången i ena varvet så hade jag ingen kontroll alls vid hindrerna och hon drog iväg och passade på att springa förbi det sista hindret, men sen när jag gjorde om det så gick det bättre. Så är nöjd iallafall.


Azzi som bara har blivit löshoppad över vattenmatta innan så var det första gången för henne på mig på. Hon tänkte stanna men drev på lite till då, och då hoppade hon. Så är helt nöjd faktiskt :)


Första gången på den här linjen, så blev det lite fel med galoppsprånget, så fick komma en gång till och då drev jag på lite och då gick det jätte bra och allt stämde !


Skulle ha 3 galoppsrång mellan vattenmattan och räcket och det stämde, skulle sen ha 2 galoppsprång mellan räcket och oxern, Azzi kortar helldre på benen och det blev 3 språn istället, men fick komma en gång till så att det skulle stämma och då drev jag mer och då blev det 2 språng men hon fick hoppa av lite tidigare till oxern men det funkade bra ändå ! :)

Azzi gick helt underbart på denna linjen och det rullade på i en bra takt kunde kanske ha gått lite fortare men L-M tyckte det var bra ändå, och det kändes jätte bra :)

Hoppade bana sen. Gick väldigt bra, förut mot kombinationen (räcke och oxer) så vägrade hon byta galopp så vi hoppade i fel galopp, men allt stämde ändå. Hoppade dom mesta hindrerna på 80 eller 90cm. Hon bara flög över hindrerna som om hon hade haft VINGAR.

Är jätte nöjd över min underbara ponny :') ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0