Underbara Djur ♥

Tänkte berätta lite om vilka hästar jag har ridit och så under mina år som ryttare :

Zoe :

Zoe var en före detta galopphäst och även mina första medryttarehäst som jag red några gånger i veckan . hon var pigg och framåt hela tiden och man kan säga att hon hade nerverna utanpå kroppen , men annars väldigt trevlig att rida på och snäll i hanteringen och så ;) tyvärr red jag där en väldigt kort stund eftersom de skedde en olycka när ja var ute och red (inte själv) och vi skulle vända hem då började hon stegra tillslut föll jag av och hon sparka mejj i ryggen ,efter de så skicka hon tillbaka henne till sin riktigt ägare utan att jag visste något så de va tråkigt men ja har alltid ett minne utav henne på min rygg :) .



Hampus:

En liten urgullig C-ponny på typ 20 år . de första jag såg var en ljusbrun tjock ponny med rufsig man i  hagen när jag provred honom var han jättesnäll och tyckte de var kul att röra på sig igen han hade stått i 2 år eftersom hans ägare vuxit ur honom ;) Jag fick lära mejj hur mycket som helst på honom som att aldrig ge sig och trilla man av så var de bara upp i sadeln igen har hur många härliga minnen med denna ponny ! och våra härliga uteritter var bäst ! dressyr var inte hans grej även om han kunde gå fint men de var i skogen man fick lära känna hans ponnysida ville inte stå still bara spring i benen , och jag körde alltid galoppen hem då han tyckte de va jättekul och tokgaloppera ! :D hoppade med honom och de gick jättebra och han tyckte de va jätteskojj och bockade jämt innan hindren och massa efter hindren så mysig var han ! tyvärr växte även jag ur honom och fick inse att ja inte kom mycket längre men han finns alltid kvar hos mejj och funderar på att åka och hälsa på honom någon dag :) !


Lucas-lucky boy :

Lucas som jág berättat om tidigare här ägdes ju av ridskolan men var min ansvarshäst och jag som red lite extra på honom . Hade tävlat honom sen ett år tillbaka och de gick bättre och bättre vi hade hoppat upp till 1,15m och han gjorde verkligen allt för sin ryttare och hoppade allt i vilket läge som helst han löste de galant jämt ! har många minnen med denna häst vi hoppade även terräng där blev han en helt annan häst ! mycket piggare och bockade gärna , fast de tyckte jag bara var roligt ! :D
han kollade jämt om jag hade godis med mejj och pussade/slickade mejj på kinden♥  han var verkligen speciell. vi hann tyvärr aldrig starta någon lokal tillsammans men jag är glad över att ja fått lära känna en sådan underbar häst och hoppas ja kommer få träffa honom igen ! ♥


Lady-Mary :

Heter den hästen jag rider på ridskolan och har henne som extra ansvar , vi har inte påbörjat så mycket än men har som mål att uppnå under året att kunna starta några tävlingar och att hon blir starkare i hoppningen och även sikta på någon dressyrtävling senare under året :) men hon är helt underbar att rida och gör de man säger till henne fast även hon kan bli på tårna och bli en annan häst ♥


Queens Candela :

som jag tror alla vet vem de är nu , de är iaf hästen jag rider nu ;) vi har gått igenom en hel del sen ja började rida henne som jag tror de var i september 2010 , vi har tävlat upp till 80 och hoppat 1,10 ungefär . tycker de alltid ska bli kul att åka och rida henne och man blir så glad . hon kan vara världens lugnaste filbunke till en nervig unghäst :) händer alltid något och hon är ryttaren varmt om hjärtat ! de är väldigt svårt att bli sur på henne eftersom hon är så söt (aa' . våra mål tillsammans är att kunna starta några lokaler under året och försöka komma med till terräng tävlingarna och även ska jag starta en och annan dressyrtävling med henne om de går som de ska kan den första redan bli nu i Mars ! vilket jag hoppas ! ♥



Hoppas ni gillade lässtunden , fråga om ni vill veta något mer ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0