Underbara hästar ♥

Nu tänkte jag skriva lite om ett par underbara hästar som har funnits i mitt liv.




Jag börjar med Dunder.
Honom vet ni redan hur han kom in i mitt liv. Han var en sån underbar snäll söt ponny. Jag saknar verkligen tiden med honom. Nu står han på ridskola tror jag. Men tänk ändå, när han kom till denisé så ville han inte äns lyfta på en hov och var allmänt sur när man borstade och allt. Jag och denisé gav verkligen inte upp, vi var jätte ofta i hennes stall och tog hand om dom. Jag bodde nästan ute hos denisé en hel sommar. Första dagen jag skulle rida dunder så fick denisé mamma gå brevid så att han gick, så fort hon gick iväg eller stannade eller backade bakåt så stannade han. Så vi fick börja med att lära honom att han kunde gå själv utan någon som gick brevid. Sen efter ett par gånger så kunde hennes mamma gå bakom, framför, brevid. Han kunde till och med trava själv. Sen började vi lära honom att han kunde utan hennes mamma. Det gick jätte bra första gången och vi travde och skrittade och han gick på tygeln och vi red typ 40minuter ute. Sen började vi även galoppera på honom. Han ville inte fatta galopp när man satt ner först. Så vi fick stå upp i lätt sits och galoppera. Det gick bra sen började vi så småningom sitta ner och fatta galopp och det gick lika bra det. Sen funkade allt perfekt och självklart skulle vi lära honom hoppa också. Vi gick till paddocken och la ut några bommar och han skrittade, travvade och galopperade över alla utan att det var läskigt. Sen la vi upp ett hinder på 20cm och då blev det läskigt och vägrade sen red vi an igen och det blev det ett stort hopp typ 1m över bommen.


Micke.
Micke är ett före detta galopphäst, och det märktes verkligen när man red honom. Men han var jätte snäll.
Micke red jag nästan varje dag ute hos Stina. Vi hade våra framgångar och motgångar. Han är lika konstig i hoppningen och vägrar och så. Men en gång när vi skulle hoppa kanske fjärde gången jag hoppade honom. Så tyckte han det var jätte kul och hoppade som en gud. Han bockade och höll på. Vi hoppade kanske 90cm. Nu är han såld. Han har och kommer alltid ha en plats i mitt hjärta.


Nella
Var den första hästen som jag red på ridskolan. En liten söt c-ponny. Nella var en ljusbrun häst som var lite tjurig i spiltan/boxen men på ridbanan den mest underbaraste. Hon lärde mig alla grunderna inom rindningen, och jag vill bara rida henne och ingen annan. Nu är Nella tyvär död :(

Charlie
Charlie red jag bara några gånger. Han var en av dom underbaraste c-ponny jag ridit. Han har en otrolig skön personlighet. Går rikitgt bra i dressyren men rätt ryttare och hoppar väldigt bra. Red bara charlie när ägaren inte ville eller kunde. Det blev inte så många gånger men ändå.


Prince
Prince står på ridskolan eftersom ägaren jobbar i Tyskland. Jag gillade verkligen inte honom ibörjan och tyckte han var allmänt konstig. Sen lärde jag känna honom och vi blev som bästa vänner. Jag tränar och tävlar honom väldigt mycket. Just nu är han halt och inte riktigt 100% så nu har jag inte ridit eller tävlat honom på ett tag men hoppas att vi kan tävla i Mars. Han kommer alltid ha en stoor plats i mitt hjärta♥

Manne
Manne står på ridskolan. Han är en stor mörkbrun häst. Som precis har börjat sättats igång efter en skada, men nu har han blivit rejält halt igen. Han är min dressyrpolle. Gillar verkligen att rida dressyr på honom. Dressyr blir liksom rolig när man sitter på den hästen.


Azzi
Azzi vet ni ju redan allt om så :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0