Hästar i mitt liv

Tänkte skriva lite om hästar som jag har tagit hand om, tänkte även göra ett annant nästan lika dant någon annan dag.  (texten hör till bilden som är över)


Gt wami kom til Denisé som sällskapshäst under ett tag. Hon var en föredetta travare, men drog inte in pengar så dom skolade om henne till ridhäst. Jag red henne under hela tiden då hon stog hos denisé. Men hon åktre sedan hem igen och då kom en ny ponny istället.

Dunder som var min först "häst" var ett russ på typ 4år. Han kom som sälskapshäst till min kompis och hon undrade om jag vill rida honom, självklart ville jag det. Jag och min kompis Denisé red och utvecklade honom en hel sommar, och det gick faktiskt bara framåt. När han kom till Denisé så kunde man rida honom och ha helt långa tyglar och han gick jätte lungt i skritt m någon gick brevid, annars vägrade han gå. När han sen åkte så kunde han gallopera, gå på tygeln, hoppa lite smått och till och han var helt underbar. Saknar verkligen tiden med honom. Han stog hos Denisé nästan ett helt år tror jag.


Furie som är denisé ponny, red jag en tid då både wami och dunder inte stog kvar. Furie hade då fått ett litet föl och då kunde dom inte ha kvar dunder. Men henne red jag lite då och då.


Sen när en kompis till mig skulle åka iväg 1 vecka till Sälen (tror jag det var), så fick jag ta hand om en av hennes ponnyer. Jag red då den här urgulliga shettisen Jenca, som tyckte att allt var jätte kul. Sen kom då ägaren tillbaka och jag red inte henne något mer. Visst jag följde med ut vissa dagar och red.


Sen så ringde en kompis till mig, och frågade om jag ville rida henne lilla svarta sto. Och självklart tackade jag ja! Så jag red Olivia i kanske 1 1/2 år och sen sålde dom henne. Har tyvär ingen bild.



Sen började jag rida ute hos Kristina Magnusson (stina). Där red jag många olika hästar men dom jag red mest var Sica (bilden över) och Micke (bilder under). Där red jag kanske 1 år. Och sen blev det väldigt mycket med skolan och så, så jag slutade. Men kom sen tillbaka några gånger under sommaren, då jag red Suprise, Skrutten, Juppe och Micke. Och lite andra hästar. Red även Hatten någon gång under vintern.



Sen började jag ju tävla och rida Prince på ridskolan väldigt mycket och nu har jag Azzi.




Kommentarer
Postat av: Caroline

Va roligt att du ville vara med och tävla, vem vem denna gången det kanske är din tur att vinna. Kolla in på söndag igen :)



Hoppas lite på dig då du är min bästa läsare :D

2011-01-10 @ 17:56:13
URL: http://ponyfocus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0