Bortskämd

Tänkte skriva lite hur min familj är med det här :)

Hoppryttare:

Rider aldrig dressyr och tycker att det är tråkigt - jag rider nästan alltid dressyr men tycker ändå det är tråkigt
Är märkes fixerade - jag själv tycker att det är snyggt med märken men tycker inte att man måste ha alla populära märekn.
Rider alltid hästen bakom lodplanet, när de väl rider hästen i form - min häst kanske inte går i den perfekta formen men jag är ändå nöjd över den.
Kan inte rida utan en massa hjälptyglar och speciella bett - Jag har inget av det.
Är oseriösa och flummiga - Vi hoppryttare är inte flummiga, vi har bara kul!
Kan inte sitta i en dressyrsadel och måste alltid ha korta läder - Vi kan visst sitta i en dressyrsadel och behöver inte ha korta läder.
Bryr sig bara om hinderhöjden - visst är det kul att hoppa högt, men det är inte nödvändigt.

Ponnymammor:
Blir galna när det inte går bra för deras barn -Min mamma är iallafall inte sån.
Står inne på framridningen och gapar - inte min mamma
Är alltid griniga - inte min mamma
Stammisar i sekretariatet - inte min mamma
Älskar att skryta om sina barn och ger blickar till de ryttare som rider bättre än det egna barnet - inte min mamma 

 Ponnypappor:
Kör, bär och betalar. - okej det stämmer faktiskt
Dagens problem är hur man ska parkera för att snabbast komma från tävlingsplatsen. - har aldrig upplevft pappa sån.
Tillbringar dagen i kafeterian. - Nej, han tittar och hjälper mig
Tycker att alla hästar är jättefina och blandar ihop sitt barns ponny med någon annans. - nej inte min pappa


Nu vet ni lite till om mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0