Jag siktar mot toppen, så långt jag kan nå!

Jag tänker inte hänga på någons anans väg fram till toppen. Jag kommer köra mitt eget rejs i allt. Ingen kan stoppa mig.

Man kommer ingenstans genom att fjäska och följa någon annans spår. Jag tänker gå min egna väg, om den blir lång kommer jag ändå följa vägen fram till målet. Andra får gärna gå i mina fotspår.

Jag tänker satsa på hoppningen och ridningen nu massor. Visst jag har inte haft chansen att visa vad jag kan än tycker jag. Men nu ska jag allt visa alla att jag KAN!

man kan inte vara snäll i alla lägen, man måste visa vad man känner ibland. Men inte för mycket men man kan ha någon/något att berätta för. Man kan inte alltid rida runt med ett leende, man får gråta! Det är liksom okej.
Man ska inte vara osäker om man väljer fel väg, forsätt det kommer bli bra till slut. Folk kanske säger att du valde fel väg men lyssna på mitt hjärta och forsätt.

Man ska vara sig själv, alla andra är liksom upptagna. Man måste våga och säga som man själv tycker och inte tycka exakt samma som någon annan.

För att vara en riktigt duktig ryttare behöver man inte ha en egen häst, visst man kanske kan komma lite längre men man kan komma väldigt långt genom att ha någon häst på foder. Vissa kommer jätte långt på det. Sen måste man ju inte bara kunna rida, utan man måste veta väldigt mycket runt hästen också. Hur ska man ta hand om hästen om den blir sjuk tex. Många kanske inte vet, men dom flesta vet.

Om man inte kan något våga fråga. Vissa kanske tycker att man är helt dum i huvudet om man frågar vad en hovkrats är (om man har egen häst/foderhäst). Men det är ju bra att hon/han frågar eftersom hon/han inte vet det. Jag tycker att man ska våga fråga!
Jag kanske själv inte alltid vågar fråga, men jag frågar faktiskt rätt mycket. Om man inte vågar fråga någon kan man alltid läsa i böcker eller kolla internet (lita inte alltid på internet).

Jag har nu insett att man kommer ingen vart om man inte VÅGAR göra saker.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0