Blåsigt Värre

FIck bli dressyrpass i ridhuset , Allt började med att ja tappa bort mina ridvantar och gissa  vart dom låg ?
under vulstret ;o ja fråga mejj inte hur dom kom dit för de vet jag inte själv haha. Efter de traumat red vi ner och Candela var ovanligt fjantig idag kan ju va med att hon är brunstig och så , Först hade vi hela lilla ridhuset för oss själva men de varade en stund bara sen kom de in 2 till ;)
Men annars så var hon jättemjuk och fin och gick superbra idag ! Inte alls sådär motstretig som hon var igår (skööönt!) De var bara ibland hon stanna och tjafsa för hon tyckte jag var jobbig¨åsen var de läskigt att gå vid dörrarna när de blåste så . Red i 40 minuter ungefär i både skritt,trav och galopp men de blev mest skritt och trav arbete med sidföringar på den öppna delen av volten och hon lyssnade bra på mina hjälper (; sen när jag bara hade höger galoppen kvar strömmade de in massa folk men tog den ena volten innan dom hunnit komma in och fortsatte att jobba henne som jag gjort tidigare men även om man kommer på spåret i galopp och även säger att man rider där så ska vissa envisas med att inte flytta på sig !! sånt gör mejj bara irriterad de är ju så att höger regeln gäller jämt ! och att snabbast gångart är på spåret men ibland går de tydligen inte in . men tillslut lyckades ja rida mejj fri och fortsatte men hon blev lite okoncentrerad för att de var så mycket folk men de gick bra ändå hon var fortfarande mjuk och lugn och fin :D sen så skrittade vi hem i mörkret !
Imorgon blir de ridlektion med Lady Mary ;)






Kommentarer
Postat av: KarolinaWestberg

ja gör de :D

händer nu i veckan då :D

2011-03-08 @ 07:26:25
URL: http://karolinaass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0