Dressyrpass egentligen

Jaa idag då fick jag reda på att vi egentligen skulle ha markarbete men pratade lite med våran ridlärare och då sa hon att vi kunde skjuta på de och ta markarbetet nästa vecka , YEESS ! tänkte jag men  sen så kommer några andra i gruppen som inte vill rida de och de slutar med att de blev markarbete -.- !! Aja red mycket dressyr iaf när vi red fram och hon lyssnade bra till hjälperna fast nackdelen är att hon blir så STARK med hackamoret , men aja ska rida med bettet nästa vecka :)
Vi red serpentiner och över medellinjen stod små cavalettis som man skulle skutta över och vi fokuserade på att få hästen följsam och fram för skänklarna och sen att dom skulle byta galopp över varje hinder ibland så gick de bra och mot slutet gick de rent åt helvete ;o fast de roliga var att Lady Mary blev mycket bättre när jag inte hade någon kontroll hon bytte galopp bra och var hyfsat följsam , men hon galopperade som en tok och verkligen tyngde i hackamoret så de tog en stund innan jag fick stopp på henne ! Så söt kan hon vara ibland asså !

ne nu ska jag duscha och om jag orkar kolla igenom LB:1 programmet ;)
Godnatt så syns vi imorgon :)




Kommentarer
Postat av: KarolinaWestberg

skola o hästarna

2011-03-09 @ 06:38:33
URL: http://karolinaass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0