SVAR TILL FRÅGESTUNDEN

Postat av: Klara
Började precis läsa eran blogg så vet inte jätte mycket men.
Kan ni berätta lite om er själva i ett inlägg och om era hästar?
Vad har ni för stövlar?
Gillar ni märket Kingsland?
Linnéa svar : Självklart vi berätta och skriva om oss och våra hästar.
Jag har ett par från börjes och ett par svarta tretorn.
Ja gillar verkligen Kingsland då jag tycker att dom har massa fina saker.

Elin svar: jaa , de kan vi ordna . Mina stävlar är från hööks , kan lägga upp dom här så kan du få se. jaa de märket står högt upp ! men jag är nog mer för märket John Withaker men båda märkena har jättefina saker.

Postat av: lisa
Vad har ni för storlek på schbrak?
Varför startade ni en blogg?
Är ni på väg upp mot toppen inom bloggvärlden?
 Linnéa svar: Jag har ponny på 1, cob dom andra om jag inte har ett eller två i storlek full.
 Ja, vi startade en blogg för att kunna skriva av oss lite och det är kul att titta tillbaka vad vi har gjort och ur alla ridpass har varit.
JA, vem vet ? :)

Elin svar: Eftersom jag rider häst väldigt ofta så har jag storlek FULL men en del saker kan hon ha COB .vi ville ha nånstans att skriva våra tankar och hur de går för oss med ridningen , sen är de jätteroligt att så många gillar de vi skriver , så man har liksom fastnat i de ., Jaa vi försöker vårt bästa !

Postat av: felicia
hur mycket kosta din tretorn ? :D<3
vilken affär ? :D<3
Linnéa svar: Kommer faktiskt inte ihåg vad dom kostade men det var 30% rea. Köpte dom på mässan i göteborg.

Postat av: Bea
Kan ni inte skriva och tipsa lite om olika övningar, det skulle vara kul :) ?
Hur gammla är ni?
vad har era hästar för storlek på täcken?
Hur långa är ni?
Linnéa svar: Ja det kan vi göra.
15 snart.
135
165 ?

 Elin svar:Jaa de ska vi ordna vill ni ha dressyrövningar eller hoppövningar ?
Jag blir nu 16.
de är lite olika hon kan ha rätt många olika storlekar men vanligast är 135-155 .
ojj de va ett tag sen man mätte sig men skulle gissa på 175 ;)

Postat av: Emma
Tjänar ni pengar på bloggen?
 Båda: Nej, vi vill inte tjäna pengar på bloggen än, men inom en framtid kanske.

Postat av: Gabriella
Hur många schabrak har ni ?
Brukar ni studera andras ridning på tävlingar?
Är ni bortskämda?
Linnéa svar: Inga anning typ 15st kanske?
Ja, för att kolla hur dom rider banan och så.
Jag är lite bortskämd tycker jag.

Elin svar: haha , helt ärligt har jag inte räknat men de är en del .
jaa de brukar jag , för att se hur dom löser olika problem , för att se om dom kunde gjort annorlunda , de kan vara riktigt intressant och man lär sig en del av andra bättre ryttare !
vet inte hur jag ska svara , men när man tänker efter får jag en hel del så ja , ja kan nog säga att ja är lite bortskämd.
 
Postat av: Anonym
Knoppad eller utsläppt man ?
(På era hästar, dom ni rider)
Linnéa svar: Då Azzi har lång man passar hon inte i knoppar, Prince passar väldigt bra i knoppar faktiskt.

Elin svar: har faktiskt inte testat knoppad man på candela ;o men hoppar jag blir de utsläppt och dressyr knoppar , och på Lady-Mary tycker jag hon är finast i knoppad man;)

Postat av:
Tycker ni att det är svårt att linda ben?
Har ni något favoritmärke?
Linnéa svar: Nej, det tycker jag inte.
Kingsland, tretorn, GG

Elin svar: ne inte nu när man lärt sig.
har egentligen jättemånga favorit märken men dom jag gillar mest är : John Withaker , kingsland & charles owen och även de niro stövlarna och tretorn , har massa mer oxå !

Postat av:
Hur många hjälmar har du Linnéa?
Har sett på videofilmerna och bilder att du inte alltid har samma hjälm, vad beror det på?
Vilka märken har ni på era hjälmar, rekomenderar ni dom?
Linnéa svar: Just nu har jag 2st eftersom jag gav bort den gamla till ridskolan. Sen brukar jag få låna Karros hjälm eftersom hon sina saker i mitt skåp. Sen har jag den ena med svart och brun med ränder den kliar men det är väldigt skön på vintern när det är kallt ute. Sen har jag min andra hjälm som jag nästan alltid använder, den är skönast och sitter bäst. Det finns igentligen inte andledning till varför jag rider i olika, tycker man ska variera lite.
Mina egna hjälmar är lamicell och en vanlig som jag inte vet vad det är för hjälm. Rekomenderar faktiskt båda två. Varm hjälm som kliar och en skön kall hjälm.

Elin svar : Just nu har jag en vanlig ventelations hjälm kommer inte ihåg märket men jag sparar till en JW-hälm eller en Charles Owen ;)

Postat av:
plattar båda ni håret varje dag, även om ni bara ska till stallet?
Linnéa svar: Jag plattar alltid håret. det är liksom en vana, jag vill helst inte visa mig i lockigt. Men väl istallet brukar håret bli lite lockigt ändå men jag börjar oftast alltid med platt hår.

Elin svar: till skolan blir de att jag gör de om jag inte sätter upp de , men brukar inte göra de så ofta längre ;) ne om  jag bara ska till stallet som under helg och lov så brukar jag inte göra de , har nästan alltid uppsatt hår när jag är i stallet ;)


Blev rätt många frågor ändå denna gången. Hoppas ni fick det rätta svaret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0