Tävling på "hemmaplan"

Tävlingen gick jätte bra faktiskt.
Gick banan med Julia, ändrade så att jag hoppade 70 och 80 istället för 60,70.
Red även fram med julia ute.

Framridningen till 70:
Skrittade fram ute och länge kanske 20minuter för kunde verkligen inte skritta på långa tyglar och hon lyssnade inte speciellt mycket på mig. Väl inne på framhoppningen hoppade jag det lilla en gång och sen 2gånger på räcket och oxern. Hon kändes väldigt fin. Hon lyssnade väldigt fint i traven och i galoppen blev hon både stark och pigg så fick göra många övergångar.

70:
Hon tittade väldigt mycket på alla hinder så fick lägga till spöt på bogen vid nästan varje hinder, men hon hade jätte bra galopp och hoppade fint. Är nöjd och kom felfritt.

Framridningen 80:
Lät Azzi skritta i 10 minuter innan det var jag. Travde och hon var precis lika fin där som på 70. Galoppen var lite seg så fick göra ökningar istället för övergångar. Hoppade 1 gång på oxern och 2 på räcket. Hoppade lika fint nu.

80:
Fick bra galopp på banan och nu tittade hon inte lika mycket och hon hoppade mycket bättre, men galoppen var inte lika kvick som på 70. Felfritt iallafall och är nöjd !


Dagen blev ju bra. Nästa Clear round ska jag hoppa 90 iallafall.
Nöjd över min söta häst. Amanda var även snäll och fotade mig och skickar bilderna ikväll och självklart får ni se dom.
 
Blå prick START
Röd prick MÅL
1:an svart
2:an blå
3:an rosa
4:an ljusgrön
5:an lila
6:an grind grön
7:an grön
8:an orange


Kommentarer
Postat av: Ellen

Banan var ju as lätt! :D <3

2011-03-27 @ 20:54:24
URL: http://poniisystrarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0