Tupplur på jobbet

Dagen har gått rätt så fort ändå , vi blev klara med stallet runt 10 ungefär ;o helt otroligt för drygt 2 år sedan tog de oss hela dagen att bara mocka alla 22 hästarnas boxar/spiltor ;) haha .
Eftersom vi hade så mycket tid över putsa vi lite , så fixxade iordning Lady Marys grejer så nu blänker dom massa ! Hann även med Ambras oxå .  Sen gick vi in och åt lite , tog mejj även en liten tupplur somnade när ja la mejj på stolen och sov i 45 minuter typ , haha de kan vara hårt ibland ;) .
Vi blev klara ganska tidigt va rätt skönt för då kunde ja åka upp till candela tidigare . Innan jag red iväg hjälpte jag amanda med brummelisa eftersom hon inte alls tyckte att hon lyssnade så red henne i 20 minuter ungefär och hon va lite motstretig i början men började lossna ganska bra sen , men de är mycket halvhalter som gäller på den damen ;) Amanda satt även upp igen och då gick de lite bättre (;
För mejj så var candela väldigt pigg och hon va oxå lite motstretig och bara stegra och inte ville men efter en stund vi hade tjafsat med varandra blev hon jättefin och va sitt mjuka jag igen fast med en större motor än vanligt ;) Hon var lite stel sen igår och hon hade lite träningsverk så red inte jättehårt och inte så länge kanske 20-30 minuter i skritt mest ;) men vi skrittade hem och nöjda ändå , va kan man säga bara roligt att dom kan ändra sig lite så man får något att jobba med även om de kan vara jobbigt ;)  hehe konsig mening blev de , men nu ska jag fixxa med bilder och sen lägga upp min och Lady Marys planering för dom kommande veckorna , Puuussheejj !!



Kommentarer
Postat av: Viktoria

Svar till Linnea:

Nu skriver jag här, har du någon mejl man kanske kan skicka lite bilder till :D

Häls Viktoria och tack så jätte mycket för att du tar dig tiden! :D

2011-03-06 @ 20:33:10
URL: http://stallsm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0