Nyheter om Candela

Känner att ja behöver svara på lite frågor som dykit upp här när vi bytt design och så , och som ni ser är de inte candela på någon utav bilderna detta beror på att ja INTE rider henne längre , detta hände ganska nyss men har inte orkat skriva om de . Och jag kan börja med att säga att ja inte slutade på grund utav hästen utan hon är så underbar när man vet hur hon ska ridas och lära känna henne , och de kändes som om vi var på väg till stor framgång !
Utan ja slutade  bara för att hos den personen som candela står hos är så himla barnslig och helt allmänt kan hon inte tänka riktigt klart , kändes inte bra , för vad jag än gjorde så fick man skit och man fick alltid höra vad hon sagt för skit om en och att ja inte är noggrann kan inte mocka är störd och man är aldrig snäll när man försöker hjälpa till , och ja har fått höra hur dum jag och cp jag är sen förra sommaren (då ja började hjälpa henne att rida henne) om ja visste detta skulle jag aldrig hjälpa en sådan här bortskämd snorunge !
Jag var kvar bara för hästens skull för ja visste vad som hände när ja inte var där hur hon lät massa rida henne och nybörjare och de enda dom gjorde va att flamsa runt på henne i skogen eller så hoppade dom , så jag fick alltid börja om på nytt . fick även reda på att hon lovat massa andra rida henne och att ja bara skulle köra dressyr så skulle en annan hoppa . Så häromdan gick de verkligen över gränsen och de slutade med att jag skällde ut henne rejält så hon nästan började gråta så dagen därpå hämtade jag alla grejjer . De kändes inte bra , de märktes på hästen hon blev allt tröttare och ibland troja hon red i smyg fast hon visste att ja skulle komma och att vara SEG va inte Candelas grejj riktigt !
Visst ja saknar henne enormt ! även hon kunde va riktigt jobbig ibland , och de känns så synd för hon är en väldigt kvalité häst om man säger så , men va kan man säga även dom bra hästarna hamnar i fel händer ! .















Hoppas de blev lite svar på era frågor , har ni fler så fråga gärna på.



Kommentarer
Postat av: Jennifer Hultman

du är väl säkert sur på mig förstår jag men ville bara säga en sak. Amanda red Candela aldrig när hon visste att du skulle komma, så candela gick bara ett pass per dag! <3

2011-03-23 @ 09:51:18
URL: http://ponniiiiryttare.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag har aldrig ridit Candela när jAg visste att du skulle komma och sen har jag aldrig lovat att någom ska rida på hon mer äm du det vet du så jag fattar inte vf du skriver så ? Du vet att jag tyckte att du passa på hon och att du red hon bra så vad är problemet ? Jag var därimot inite nära på att lipa jag var nära på att börja gap flabba ist ;D och sen har jag aldrig i hela mitt liv sagt att du är CP vem har du fått de ifrån ?

2011-03-23 @ 11:48:34
Postat av: felicia wilhelmsson

Hej! undrar bara vilka dom där nybörjarna va som bara flamsade runt i skogen med henne??<3

2011-03-23 @ 11:54:39
URL: http://feliciaawilhelmsson.blogg.se/
Postat av: Henrybeatrice

I love this page.

2011-09-21 @ 07:59:23
URL: http://henrybeatrice.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0