Info om "Evert" och Lina Sjögren

Jag kan inte så jätte mycket men ska iallafall skriva vad jag kan :)

Evert eller Evertino som han egentligen heter är en fux valack vet inte hur gammal han är med kanske runt 16 skulle jag tro. Han kom 3:tra i Falsterbo Grand Prix med Lina Sjögren. Evert som han kallas är en väldigt snäll häst som inte skulle göra en fluga något illa. Hoppar gör han väldigt bra.

Mer vet jag faktiskt inte :)
Kanske ska ta mig lite tid och skriva om Lina också :)


Lina Sjögren tillhörde den svenska hoppeliten.
Men en skada på stjärn-hästen Evertino gjorde att karriärkurvan störtdök.
Med Cardelia finns förutsättningarna ta sig tillbaka till ridsportens finrum igen.
I helgen slutade Sjögren på 17:e plats med Cardelia och på femte plats med Palazzo när Karlshamns RK:s nationella 1.50-hoppning avgjordes.

För tre år sedan nådde Lina Sjögren karriärens höjdpunkt.
Tredjeplatsen i Falsterbos Grand Prix gjorde att många ögon riktades mot Hässleholmstjejen som tävlar för Sölvesborgs RK.
Efter den framgången plockades hon upp i landslagets spetstrupp.
– Man fick resa runt om i värld-en och bestämma mycket själv, berättar hon.
Men på väg ner till en tävling i Schweiz, så skadade sig stjärnhästen Evertino.
– Det var i Belgien, på en träning. Han slet av en sena.
Den skadan påverkade Lina Sjögrens karriär väldigt negativt.
– Det gick så här, säger Sjögren och pekar i en kurva rakt ner mot marken.
– Har man ingen häst så spelar det ingen roll vad man är för ryttare. Utan häst så är man noll.
Sjögren fick börja jobba med de hästar som kom underifrån.
– Men man kan inte bara ta vad som helst. De behöver rutin.
De va lite som jag hittat på internet om henne.

Lina är en snäll person som komemr från underbara Skåne. Hon är barn till Stefan Sjögren som är min farfars kusins barn.
Haha det var de enda jag kom på just nu men hoppas ni tyckte det var roligt med lite sånt här.

Jag och Evert



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0