TIDINSTÄLLT

Ni måste inte läsa men för er som undrar och vill läsa så får ni göra det.

Varför ska jag till sjöis nu? Det är ju inga ridläger där nu? Ska du köpa häst?
Dom här frågorna har jag fått massor av, och istället för att berätta och skriva svar till en och en så skriver jag ett långt till alla istället.

Nej, jag ska inte köpa häst än. Nej, det är inga ridläger än, dom börjar typ i slutet av juni kanske? kommer inte ihåg.
Varför jag ska till sjöis?
Jo, jag ska lämna tillbaka min underbar bästavän. Självklart kommer jag kanske börja gråta, det kommer mamma och pappa (och Elin) förstå.



Vi har haft en jätte bra tid tillsammans och vi har kämpat tillsammans. Visst så har vi blivit sura på varandra, men det löser sig. Jag kommer aldrig glömma det här tiden med henne. Hon kommer alltid ha en plats i mitt hjärta.

Sen efter att vi lämnat Azzi i en "box" eller hagen. Så är det faktiskt inte dags för mig att åka hem. Jag ska nämligen provrida några andra hästar där. Jag ska tyvärr inte ha kvar Azzi ett år till. Då jag själv tycker att jag är lite lång på henne, och att jag har lärt mig jätte mycket (hon har lärt mig allt). Jag vill att hon ska komma till någon som älskar henne lika mycket som jag och som kommer lära sig jätte mycket och kanske även lära Azzi massa saker. Nu låter det som om hon är min egna, men jag känner faktiskt såhär.

När jag kommer hem sen ikväll kommer jag självklart berätta allt om hur hästarna var och vilka jag red. Elin följer även med som fotograf och hon ska även hjälpa mig lite så att jag tar rätt häst till mig.



Jag kommer aldrig glömma våran tid Azzi! ♥

Jag ska till stallet vid halv 10 ungefär (lite innan) då ska jag rida ute och bara va, liksom tänka och det är ju liksom sista gången jag rider på henne innan hon åker hem. Sen ska jag mocka och lägga in nytt spån eftersom Carl ska flytta in. Sen putsa alla saker noga, sen kommer pappa vid 11 och då börjar vi lasta se n åker vi.

Bloggen kommer stå still utan uppdatering tills i kväll då vi kommer hem. Jag vet inte när vi kommer hem, men det märker vi.

Undrar ni något så kommentera gärna :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0