Tisdagens lektion

Red barbacka på Azzu efter lektionen i 20muniter ungefär i skritt och trav. Hon blev riktigt fin vissa stunder.

På lektionen fick jag Nicki, men eftersom jag redan vet hur jag ska rida henne och så, så jag tog Ambra istället. Asså jag ångrar mig inte en sekund. Det var väldigt konstigt att rida stor häst, men så jävla underbart. Ambra är nog min nya nu! Ska forsätta rida henne ändå fram till sommaren hoppas jag och Matilda gick iallafall med på att jag skulle få rida henne ett tag, då vi passade tillsammans. Och att hon är nyttig för mig att rida.

Vi red öppna, sluta och tagen bakdel på en linje. Själva övningen tyckte Ambra för jobbig och stretade imot lite men vi fixade det bra ändå.

Själva uppvärmingen var underbar! Hon gick jätte bra, och lyssnade på mina hjälper och gick fint. Jag hade en jätte bra känsla. Jag vet inte om det såg bra ut men det kändes bra iallafall!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0