Lady Mary ♥

Fick en förfrågan om jag kunde skriva mer om Den häst jag rider just nu , så tänkte göra de i detta inlägg :)

LadyMary som hon heter är inte min häst utan ridskolans men man kan säga att hon är nästan som min , jag har de mesta ansvaret för henne eftersom hon är min så kallade ''sköthäst'' eller vad man ska säga . Och hon har inte stått på ridskolan särskilt länge utan sen lite innan jul kom hon hit !
Jag var även den första som fick testa henne i ridhuset en söndag (tror jag) och sedan dess har jag alltid älskat henne hon var undebar att rida och hennes personlihet är oxå underbart så trevlig så :) Sen så har de blivit att jag fortsatt rida henne men de är nu på sista tiden jag ridit henne som mest ! Hittills varje tisdag och varje fredag :D Kan säga att båda 2 har utvecklats så ngt enormt mycket ! i början så kanske de inte var så vackert hon orkade inte riktigt bära upp sig själv och jag visste inte hur man skulle göra riktigt men nu när vi fått ännu mer hjälp så har hon blivit mycket starkare och jag har blivit bättre ! De är småsaker som gör enorm skillnad och nu är hon ännu mer underbar att rida :D

Jag har tävlat henne i både dressyr&hoppning  , en gång i hoppning då vi hoppa 60-70 som en mjukstart  och då kom vi runt båda gångerna felfria så jag hoppas att de blir många fler sådana och kanske även ngn Lokal till hösten då hon har biffat till sig lite , Dressyr har jag startat 4 gånger med henne där har vi 2 första placeringar i LC:1 och LB:1 gick de sådär första gången och andra gången som var i Grästorp kom vi 1 poäng utanför placering vilket var riktigt bra ändå , de var ju trots allt våran 1:sta lokal och på bortaplan :)
Men även där kommer de bli fler gånger och hoppas på fler många fina placeringar ! Har även blivit tillfrågad om jag vill vara med i dressyrlaget till hösten och vara med i DIV3 och rida alla 3 ggr de tackar man inte nej till , så ska bara prata med ridskolechefen så hoppas hon är på min sida :D
Har även tänkt att ställa upp i en terrängtävling men även den kommer bi till hösten då hon har fått mer muskler och vi jobbat med galoppen lite mer ;) Så hoppas hon sköter sig bra på träningarna :)

Kan ju även passa på att säga vad de är för en häst jag sitter på , hon är ca 160 cm hög och är en skimmel sto helt underbar !
Hon är även en Angloarab , ganska lugn i sättet men i vissa situationer kan hon tända till ! Hon fyllde 9 år i år så hon är född 2002 , hennes pappa vet jag att han var en duktig hopphingst så kanske är därför hon tycker att hoppning är riktigt roligt ! Hennes mamma vet jag inte så mycket om men skulle gissa på att hon är en dressyrhäst eftersom de är LMs starka sida :D 

om de är ngt jag glömt berätta eller om ni vill veta mer så fråga gärna !

Puuusss från oss !



Fortsättt att önska inlägg !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0