B 3/11

Jag skrittade 2varv runt gräsbanan"slingan". Sen travade jag 2varv och sen på ena racksträckan galopperade jag 3gånger. Sen skrittade vi runt slingan 1varv och sen skrittade vi upp till paddocken och forsatte galoppera där.

Det var jätte mörkt ute så kunde knappt rida på slingan, så fick tillslut gå upp till paddocken och forsätta. Han var lite spänd i traven och hoppade till någon gång, sen blev han cool lugn och brydde sig inte om något. Sen i galoppen var han först lite loj och ville inte alls rulla på i en bra grundgalopp. Sen andra gången fattade han mer och då fick vi en mycket bättre galopp.

Sen i paddocken så ville han inte fatta högergaloppen så jag fick sitta och nöta in den ett tag. Sen när han fattade höger bra så fick han rulla på i hans tempo.
Han gick bra och jag krävde inte så mycket av honom mer än att han skulle gå framåt :)
bilden är inte rätt format så då blir den knasig :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0