B hoppträning 2/11

Hoppträningen i onsdags då. Kan börja med och säga att han var bäst!

Vi började hoppa fram på en galoppbom och sen ett kryss. Sen blev det en oxer. Han tyckte det var väldigt kul och sprang på sidan och sprang som en dåre mot hindret. Söta ponnyn, han hoppade bra.

Började sedan att hoppa en bana.
1.oxer
2.räcke
3.räcke
4.räcke
5.vattenmatta
6a. grind
6b.oxer
7.räcke
8.räcke

Vi fick först säga allihopa  vilken höjd vi ville hoppa. Och jag och 2till hoppade 80cm. Jag ville liksom bara ha en bra runda och höjden spelar ju ingen roll liksom. Jag ville att allt skulle flyta på. Första rundan, vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Han sprang som en dåre och hoppade väldigt bra. Det kändes verkligen att han hoppade på vissa hinder. På 7 blev det en lite miss och han tänkte ta in ett till galoppsprång så han typ sprang i luften för att komma över. Om ni förstår vad jag menar :)

Sen andra rundan fick vi ett jätte bra flyt och han hoppade jätte bra. Han var mycket lungnare men hade ändå det där trycket i galoppen. sista hindret blev också en miss så han hoppa av jätte tidigt, men det var som sagt en miss.

Är jätte nöjd över både honom och mig. Så nu taggar vi tävling den 13 :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0