Jag kan om jag vill, men varför går det inte då?




Jag hatar att vara avundsjuk. Jag hatar att erkänna det, men måste bara få släppa ut det nu. Jag följer faktiskt 4st hästbloggar. Så fort jag kikar in på dom, så får jag den där dåliga känslan av avundsjuka.

Allt dom gör, vill jag också göra! Dom har egen häst, det har inte jag. Dom tävlar mycket högre klasser än jag. Men bakom allt det där som dom gör, vet jag att det ligger ett stort jobb bakom. Jag vill också ha en egen häst, jag vill tävla högre klasser.

Om det har gått skit för mig på ett ridpass, och jag kikar in en av mina kompisars hästblogg. och ser att allt är perfekt, asså jag blir så jävla sur på mig själv. Varför är jag inte så där bra för, tänker jag. Men fast än jag vet att dom har ett stort arbete bakom det där. Så kan jag fortfarande inte låta bli att bli sur på mig själv.

Jag vet att jag kan, men det går inte. Jag gråter ofta och visar känslor när det inte går bra för mig. Men det är då som jag vet att jag kan mycket bättre. Jag kan mycket bättre än vad jag ofta visar. jag måste bli bättre på att visa vad jag kan!

Men varför ska det vara så svårt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0