Lokal-Skara Söndag

Vi kom till skara i en bra tid och jag gick och anmälde mig. Sen gick jag och pappa banan 1gång stog sen och ritade banan med fingret några gånger. Gick sedan mot transporten och kollade om han ville ha vatten, det han inte ville. Kollade på a-b och 4 c ponnyer sen tog jag ut bobby och började göra iordning honom.

Skrittade fram på långa tyglar 15minuter kanske. Gick sen ner till dressyrbanan där det var framridning för alla som ville. Skrittade där ett tag, sen kom pappa och sa hur många det var kvar. Och då började jag trava lite på honom. Gjorde massa övergånger och sånt. Skrittade sen och arbetade honom och att han skulle ta höger skänkeln. Sen kom pappa och sa att dponnyerna hade börjat. Då gick jag över till trav igen och böjde honom ordentligt i båda sidorna. Galopperade sedan fram. Han fick först gå i sitt tempo och rulla på lite, sen ökade jag och minskade några gånger och red några små volter och några stora volter.

Sen skrittade jag på en lång racksträcka och sen väntade jag på att jag skulle få komma in och hoppa fram. På framhoppningen var han lite loj först. Men sa till honom och då blev det fart på honom. Första hoppet på räcket så stannade han, la till spöt öch red sen om. Han hoppade då bra, och kom sedan en gång till bara för att få ett bra hopp liksom. Han hoppade jätte fint då, på oxern flög han bara över helt otroligt!

På banan sen, så galopperade jag på fram till startlinjen och tog då in honom lite och han hoppade hela rundan jätte bra. Utom att jag la honom fel på några hinder och han kom nära någon gång. Men han HOPPA alla hinder, och jag blev jätte glad. Efter sen så möttes jag av pappa och vi stog och väntade på att dom skulle säga vilka som placerade sig. Både jag och pappa trodde inte att jag skulle placera mig och vi hade inte räknat med det.

Men vet ni jag kom 4:A av 5 placerade och ca 20st i klassen. Jag blev jätte glad och fick sen gå in på banan med dom andra 4 och ta imot pris samt rida ett lite ärevarv. Pappa filmade aldrig ärevarvet, men banan. Jag fick hästgodis (skogsbär) ett plakat och en röd rosett :D


Han är bäst min lille ponny bus! ♥
filmen kommer i ett annat inlägg.


Kommentarer
Postat av: Ellen

Stoort Grattis! :)

2011-11-16 @ 21:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0