B 26/10

Longerade honom först utan bommar. Och tränade att han skulle lyssna på mig och vad han skulle göra. det gick bra, och han lyssnade rätt bra. Han gillar inte riktigt att bli longerad då han är rädd för spöt och springer fortare och fortare så fort jag rör spöt lite gran utan att äns röra det mot honom.

Sen har han även lite unghäst fasoner, att stanna med huvudet mot mig och inte gå fram. Så jag får springa till hans bak och smacka så att han går framåt. Sen började jag att han fick trava över bommarna. Han lyfte fint på benen och det gick jätte bra. Sen galoppen då. Jisses, vad han sprang i början. Jag han knappt med och titta på honom. Han fick för sig att han skulle skena iväg efter bommarna också. Så fick ryta till några gånger.

Men sen fick jag några riktigt fina språng över bommarna i galopp, så jag avslutade där. han fick trava av och sen gick vi runt ridhuset :)
(Hade 2,80m mellan bommarna)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0