B 27/10

har precis kommit ut från duschen, och är nu hos pappa.  Ser på tv nu och ska göra mig något att äta. Lånat pappas dator nu för att kunna blogga lite snabbt och enkelt.


Ridpasset då. Asså när jag hoppat upp och skulle börja skritta så började han backa dirket och ville inte alls in i paddocken. Så snälla Amanda fick leda in mig i paddocken. Där gick han bra. Skritten var unnderbar idag, pigg och framåt. Lång och låg, kort asså han kunde göra allt bra!

Traven var fin från början så behövde inte jobba honom jätte mycket. Lät honom på gå på framåt och red lite volter och så. Sen började jag rida öppa och sluta. Öppna klarar han bra och sluta är väl sådär, han kan ju gå bättre liksom men han var fin iallafall :)

Galoppen var konstig i början, huvudet rakt upp och han ville inte springa fint och i en bra takt. Han skulle springa fort eller inte alls. Sen när jag hade jobbat honom på stora volten ett tag så blev han fin. Tränade även lite förvänd galopp och den går la sådär. Det behöver vi träna på iallafall.

Men ridpasset gick bra och jag är nöjd :)
Imorgon blir det skritta barbacka runt slingan iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0