Ripasset 25/10

som sagt vi hade ju dressyr igår och jag kan ju börja med att säga såhär : början-gick bra mitten-gick dåligt/bra slutet gick bättre .
men först värmde vi typ bara upp och gjorde lite enkla dressyrövningar och det gick väll helt okej inte jättebra men inte dåligt heller. sen så i mitten av passet så skulle vi göra öppnor i båda varven , att flytta för höger skänkel gick bra men sen åt andra hållet gick kasst hon började ''älga''iväg och lyssnade inte så var tvungen att dra tag i henne några gånger usch hatar verkligen att dra i hästarna ;/ sen så skulle vi göra förvänd öppna alltså att dom ska vara motsätllda i detta fallet skulle vi ställa dom åt höger istället för vänster , och de är ju den sidan hon är helt låst och jättemega stel s det slutade med att hon flög in med baken och kastade med huvet och bara sprang på . vi försökte några gånger men tillslut så orkade jag inte mer eftersom det kändes som om jag bara satt och drog i henne, så ja ställde mejj i mitten en stund . sen så försökte jag igen när alla andra skritta av och då gick det mycket bättre och vi lyckades lite med det vi skulle ;) !
så jag hoppas att vi tränar vidare på detta idag !
// ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0