Smulan+Tina

sådärsan nu var jag hemma så nu kan jag skriva om ridpassena ;)
SMULAN:

jag red ut själv på henne , lilla rundan fick det bli för hon ska inte anstränga sig så mycket. det blev lite enkelt med skritt och trav och lite skänkelvikningar och så . jag tränade på att få henne rak speciellt åt höger eftersom hon är svagare i den sidan och även att hon skulle trava korta steg då hon tycker det är jobbigare och vill gärna länga massa istället för att arbeta ;) men jag tyckte vi båda skötte det bra och hon var fin och mjuk som vanligt :)



TINA :

red även Tina oxå , i skogen med henne oxå fast denna gången red malin med oxå sen så tog vi halva snapen rundan eftersom båda hade lite halvt bråttom och hästarna behövde gå lite längre än lilla rundan. men det gick bra tränade inte på ngt speciellt mer än det vanliga att hon skulle lyssna framåt och bli så mjuk som möjligt typ. gjorde även lite skänkelvikningar och öppnor+slutor med henne , och det gick faktiskt rätt bra tycker jag och hon lyssnade bra och så . denna gången var hon inte lika töntig som hon kan vara ibland haha , alla hästar ser spöken överallt nästan.

så jag är supernöjd att det gick bra emd båda hästarna ! imorgon ska jag ut igen så det kanske blir smulan iaf om inte hon ska vila då förstås beror på om hon har gjort det mitt under veckan men vi får se imorgon ;)



bättre bild på henne har jag tyvärr inte ;)

// ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0