Tävlingen igår

asså helst vill jag inte skriva om gårdagen då jag var på allmänt konstigt humör och var ju sjuk utan att jag visste om det. men får skriva ändå, för er! :)


Jag och elin skrittade fram länge, och sen red vi paddocken där det var kaos på vissa ställen. Sen på framhoppningen till 80cm var han jätte fin och hoppade bra. Önskade lite mer tryck i honom men det gick ändå.
Sen på banan då, asså gud vill verkligen inte men aja.

Banan då. Kom i en taskig galopp mot första och det blev en vägran. Sen hoppade han alla hinder utan problem, eller ah. Han var helt död, han gjorde liksom inte mer än vad han behövde. Han kunde lika gärna ha skrittat! Jag fick lägga till spöt på varje hinder så att han skulle hoppa. Rundan var inge bra och jag hade ingen bra känsla.

Sen på 90 då. Hade först inte tänkt vara med, med sen kom jag på att han får liksom inte vinna över mig! Så jag var med. Fick hjälp av min tränare på framridningen en stund. Hon sa att jag skulle ha en bättre grundgalopp och inte hålla in honom så mycket fram till hindrerna. För det är oftast då han blir såhär. Men han var rätt fin på framhoppningen, jag var inte nöjd alls men. På banan så tänkte jag nu jävlar ska jag visa vad vi kan!

Han tyckte det var roligt och jag hade en bättre galopp mot hindrerna och han hoppade bra. Men jag hade fortfarnade inte den där bra känslan som jag ville ha. Men vi kom runt felfritt iallafall och jag var rätt nöjd. Det kunde ha gått mycket bättre.

Nu taggar vi tills nästa tävling om 2 veckor.


Kommentarer
Postat av: Anonym

du var jätte duktig!

2011-10-31 @ 19:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0