B 5/1

hade tänkt att jag skulle rida i ridhuset, men det blev ändrat så red på slingan och lite vid terränghindrerna. Kände redan när jag hoppade upp och skrittade iväg att han var pigg. Och jag hade verkligen rätt!

Travade och försökte få honom att slappna av och lösgjord. Gjorde lite skänkelvinkningar i traven på en långsida. Och i galoppen var han väldigt framåt och vill helst bocka. Träffade även på en harre och 3 rådjur vid terränghindrerna. Han var rätt så fin ett tag och lyssnade på mig. sen skulle jag galoppera en racksträcka fram och tillbaka och det gick jätte bra, fast när jag kom till hörnet så fick han värsta dampet.

Jag hade saktat av till trav och skulle trava en bit, och det kunde jag glömma. Bobby ville galoppera, och tjafsade imot med att stegra och bocka några gånger, sen travade vi en bit sen skulle han galoppera igen och jag vill ju skritta så det blev galopp på stället. Ja så höll vi på hela vägen hem till stallet ungefär :)

ridpasset kan man säga tt han var mer på 2 ben än 4 ben och mer upp än framåt :) men han var snäll ändå, han gör inte något för att vara dum han älskar att vara ute och rida på slingan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0