hemma

hemkommen från skolan nu, och jag ska ta tag i läxorna faktiskt. ska kolla igenom engelska glosorna som är tills imorgon ovch hemkunskapen som är tills på onsdag sen ska jag fråga mamma en sak som ingår i min läcxa i so:n men hon är inte hemma nu så.
Istallet idag så, ska jag rida ute antagligen om det inte finns något ridhuset. Idag blir det iallafall att galoppträna mycket, han ska öka och minska när jag vill och orka jobba ordentligen ett tag på fyrkanten och kanske något varv på volten. För ser som inte vet så har han svårt med att jobba ordentliget i galoppen och jag får verkligen kämpa för att han ska gå bra. Och han brukar oftast protestera när han inte orkar mer med att stanna och backa, sparka, bock eller försöka små stegra. men det mesta är faktiskt borta men galoppen är fortfarande loj och så. Därför kommer det bli mycket galoppträning nu denna månaden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0