Mitt 2011

Hade Azzi i början av året, det gick bra. Hon hade ont i ryggen ett tag men vi kämpade på ändå. I slutet av Maj åkte vi ner och lämnade det lilla fuxstoet på sjöis, och jag provred. Red några olika hästar och ponnysar, ingen som var så där speciell direkt. Sen såg jag den söta fuxvalacken och blev kär! Fick provrida honom och fastnade dirket, mamma och pappa var inte jätte nöjda över mitt beslut att välja den ponnyn. Dom trodde att jag skulle ge upp hoppet om honom.


men det var inget jag gjorde! i slutet av Augusti tog vi transporten ner till sjöis och hämtade min lilla fuxponny. Det första ridpasset hemma var inte så bra, han var allmänt trög. Men jag gav inte upp hoppet om honom. Sen efter någon månad så funkade inget. Verkligen inget! Bobby var helt omöjlig vissa dagar (inget som jag vill skriva mer om). Jag gav nästan upp hoppet om honom och ville verkligen inte mer. Sen gick det bättre ett tag och jag forsatte och gav inte upp hoppet om oss!



Hoppträningarna var bäst. han flög över alla hinder, och vi lärde känna varandra mer och mer. jag började mer och mer tycka om ponnyn. Anmälde mig till en lokal i Skara hoppade ld+5 eftersom det var våran första lokala tillsammans. jag och pappa sa att jag inte skulle satsa på att vinna och bara rida lugnt och ta bra svängar och så. jag var sist i min klass och efter min ritt så var jag helt överlyckligt för vi hade gått runt felfritt (han hade stannat på en tävling helgen innan). Jag lyssnade på speakern och dom ropade upp mitt namn och jag kom 4a.



Efter tävlingen så blev jag ännu mer taggad på att rida ponnyn och ha roligt ihop. Vi har busat och haft kul dom senaste månaderna, och roligare ska vi ha. Nu ska vi allt visa alla att vi kan! Detta året ska bli ett bra år! ♥
 


Kommentarer
Postat av: Malou Kastman

sv: visst, det fixar vi! :)

kram!

2012-01-02 @ 15:04:08
URL: http://maloukastman.blogg.se/
Postat av: Malou Kastman

sv: fixat! :)

2012-01-02 @ 15:26:00
URL: http://maloukastman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0