Tävling 8/1

Var ju klubbtävling igår med tävlingsklasser i slutet. Och jag var med på 2 tävlingsklasser, LD+5 (85 cm) och LC+5 (95 cm).

LD+5
Skrittade på slingan med Amanda, sen red vi tillbaka till ridhuset och gick banan en gång. På framridningen körde jag rätt mycket galopp. Gjorde mycket ökningar på långsidorna så att han skulle bli mer framåt och piggare. Hoppade räcket och oxern 2 gånger. Hoppade riktigt bra vissa gånger och jag ökade lite efter hindret lite varje gång.

Banan Grunden
Han var riktigt fin faktiskt, han tittade lite på en oxer med grind och sen det rosa hindret lite grann. Men la till spöt lite lätt innan och då hoppade han.

Omhoppning
Hade tänkt runda 8 och sen komma på den rosahindret men självklart kom jag på det försent och vi svänga mellan 2an och 3an och förlorade lite tid på det. Så fick öka lite istället sen på raksträckorna. Men min tid räckte iallafall till en 2andra placering.


LC+5
Amandas mamma och pappa gick runt ridhuset och sen gick dom även lite i ridhuset medans jag och amanda gick banan. En liten klurigare omhoppning och vi var rädda båda två att vi kanske skulle glömma av något hinder. (4128 var hinderna i omhoppningen) På framridningen så gjorde jag samma tänk i galoppen och hoppade några språng.

Banan Grunden
Han var riktigt taggad kände jag men försökte spara krutet till omhoppningen. Hoppe riktigt bra men kom nära på oxern med grind, och han hoppade men det blev knas men vi lyckades komma över utan att någon bom flög. Jag belv glad jag jag skreck typ JAAAAA, duktigt kille! haha såå pinsamt ändå.

Omhoppning
Tog den snäva svängen till 1:an och han hoppade sen dum som jag är så glömnde jag svänga igen och förlorade lite tid på den svängen igen. Men min tid räckte iallafall till en 3dje placering. Vi slog ihop våran klass med c ponnyerna och om vi inte hade gjort det så hade jag vunnit, så surt men är nöjd ändå.

Några bilder som Julia hade tagit :) bilderna är från första klassen och prisutdelningen på första klassen.






Kommentarer
Postat av: Emma

grattis, vad roligt :D

2012-01-09 @ 21:08:49
URL: http://ponnyflickornas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0