3ridpass

jaa, har varit i ett stall från 08,00 imorse. hade stallet därute idag så lite trött var man allt speciellt när man inte kunde sova förrens 2 .... men iaf så red jag 2 idag också Tina och Nikki. båda reds i skogen men red en längre sväng med tina eftersom hon inte gick så mycket igår men det tyckte hon var kul och var rätt pigg och rädd för nästan allt haha ! sen så blev hon lite fööööör pigg och bockade som världens rodeo häst llr ahh nästan men ett kom helt oförberett. Nikki fick en liten kortare runda fast rätt lång ändå och hon jobba på bra trodde hon skulle va piggare hon hade ju inte gått sen i lördags men snäll var hon iaf ;) sist så bockade hon så fort jag tog i henne så det var skönt att slippa !
nikki
sen så red jag ju lektion på MRK och jag som trodde jag skulle rida LM men ne fick rida Rockan men det var helt lungt faktiskt han var ritkgit trevlig lite tung ibland men oftast inte , lite annorlunda att sitta på honom. han var lite större än vad jag var van vid kan man säga men det gick bra, llr i början var det katastrof nästan (enligt mejj) fast sen så blev det kalas bra ! gjorde ltie serpentiner från båda hållen sen på långsidan gjorde jag lite egna sidvrtsövningar såsom öppna och så väldigt lydig och på fötterna måste jag säga att han var ! galoppen ville han gärna springa fort så jobba med att han skulle va lugn, sen så tesatde jag honom ganska mycket och pressade tills han inte klara mer (måste ju få reda på vart gränsen går) och då blev han lite sur och börja hoppa omkring och det gjort han några gånger fast måste medge att det var rätt roligt!! :D har ingen bild på honom men ska försöka fixa det ;) !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0